Kakepiken.

Sommerlig og søt – White Chocolate Surprise Cupcakes


I dag poster jeg et innlegg dere kanskje har sett på min forrige blogg. På grunn av flytting så blir det vanskelig å bake noe nytt hver gang, så litt reprise blir det.
Disse cupcakes er laget med en vaniljebunn, oppskriften har jeg en gang i tiden hentet fra passion4baking.com, men jeg har gjort litt om på den underveis. Denne cupcakebunnen er utrolig saftig og god, den smelter på tungen, og passer til de fleste frostinger.
Frostingen er laget med smeltet hvit sjokolade, noe som gjør at den smaket litt som det hvite fyllt inne i kinder-maxi sjokoladene, eller fyllet i Freia Påskeegg. Også passion4baking sin oppskrift, med en liten vri. Dersom du liker vanilje og hvit sjokolade vil dette bli en favoritt hos deg!
cc9 cc8 cc7 cc5
cc1 cc2 cc3 cc4

Oppskrift Vaniljecupcakes med overraskelse i:
200 g Ekte Smør, romtemperert
3 dl Sukker
4 Egg
5 dl Mel
1,5 ts Bakepulver
3 dl Freia Vaniljekrem
2 Vaniljestenger (kun frøene)
1 ts SP – valgfritt – (spongecake stabilizer/palsan krem. Gjør røren enklere å jobbe med, kan kjøpes på cacas.no)
100 g fryste bringebær.

– Miks smør hvitt og fluffy i en bolle.
– Ha i sukker og miks det inn i smøret.
– Ha i ett og ett egg, miks sammen før du har i neste. Ha deretter i SP dersom du har det for hånden.
– Miks mel, bakepulver og vaniljefrø sammen i en bolle.
– Ha i litt og litt av melblandingen i røren, miks sammen.
– Ha til slutt i vaniljekremen, miks sammen.
– Husk å smake på røren, den er himmelsk! 🙂
– Ha røren over i cupcake former. Legg 2 bringebær i hver form og dytt de halvveis ned slik at de blir dekket av røre.
– Stekes på 180 grader i ca 15 min.

Hvit sjokolade Frosting (12-15 cupcakes):
225 g Ekte Smør romtemperert.
ca 3-4 dl Melis
200 g Hvit sjokolade
1 ss Vaniljeekstrakt
Pastafarge fra Wilton (valgfritt)

– Miks romtemperert smør til det blir hvitt og luftig.
– Ha i melis og vaniljeekstrakt og miks sammen.
– Smelt den hvite sjokoladen over vanndamp. (Kok opp vann i en kjele, dra kjelen vekk fra platen når vannet koker og sett en stor bolle over som er såpass stor at den ikke kommer i kontakt med vannet. Ha sjokoladen i, og vent til alt er smeltet over dampen.
– Hell den smeltede sjokoladen i smør og melis blandingen, miks sammen. Du vil få en ganske løs røre.
– Nå kan du tilsette farge om du ønsker. Jeg anbefaler å bruke en pastafarge som du kun treger en bitteliten mengde av. Til disse har jeg brukt Wilton sin pastafarge i «Pink»
– Sett frostingen i kjøleskap i 10-20 min til den stivner. Miks den opp igjen med mixmaster til du får en fluffy hvit sjokolade frosting.
– Dekorer cupcakes. Jeg har på disse brukt en Wilton 2D tipp, for å lage «swirls»

Hurra! Kakepiken sin facebookside nådde i dag over 100 likes. Dette feires med at 3 av dere får tilsendt noe spennende i posten fra meg. Gå inn på facebooksiden og sjekk om du er en av de heldige.

 

Én kommentar

  1. Tilbaketråkk: Nyttårs Kavalkade – Kakepiken gjennom 1. år | Kakepiken

  2. Camilla Ramsey

    Hei Helene!
    Jeg ser at du har brukt freia sin vaniljekrem i cupcakene og lurte på om du har en vaniljekrem oppskrift jeg kan erstatte freia sin med?? Ønsker å lage alt for hånd hehe
    Du har forresten en herlig blogg, med mange gode og fristende oppskrifter som jeg ofte hermer etter 🙂

Skriv din kommentar her.