Kakepiken.

Double Chocolate Chocolatechip Cookies


Det er ingen hemmelighet at jeg elsker cookies, forhåpentligvis gjør du det også. Du kommer til å legge din elsk på disse kjeksene både fordi de er utrolig kjappe og enkle og lage, men også fordi de smaker helt himmelsk. Dette er den beste cookie deigen jeg har smakt noensinne, og det sier litt. Jeg er av den sorten som alltid må smake på deig, og dette er helt klart min favoritt til nå. Kjeks du kjøper i butikken skryter av sjokolade i hver bit, det er den minste av forventningene jeg vil du skal ha til disse cookies’ene. Med disse herlighetene får du masse, masse sjokolade i hver bit, både lys og mørk som skaper en smakseksplosjon i munnen. Aroma fra det nydelige karamelliserte sukkeret og den smeltede sjokoladen setter tennene i vann og det at de er chewy og litt myke inni er heller ikke feil!
Så jeg håper virkelig du prøver denne oppskriften, du trenger ingen gjester heller, bare bak de som en helge- eller hverdagskos til deg selv eller familien:) c2 c3 c4 c7 c55

c1

Oppskrift Double Chocolate Cookies (ca 25)

100 g Ekte smør
140 g Brunt sukker
140 g Sukker
1 Egg
200 g Mel
1 ts Bakepulver
1 ts Salt
50 g Kakao
100 g 70 % Sjokolade
100g Freia lys kokesjokolade

– Forvarm ovnen til 200 grader.
– Smelt smøret i en kasserolle på middels varme
– Bland begge sukkertypene med egget i en bolle, visp godt sammen, hell deretter i det smeltede smøret. Miks godt sammen.
– Bland mel, kakao, salt og bakepulver i en annen bolle, bland godt og hell litt og litt i smør- og sukker blandingen.
– Hakk sjokoladen opp i passe store biter, du bestemmer størrelsen, og bland i deigen.
– Bruk et stekebrett, legg på bakepapir og form deigen til små kuler på størrelse med valnøtter og legg utover brettet med litt margin rundt seg, de vil flyte noe ut.
– Stek cookies’ene midt i ovenen i ca 12-15 min. Det er vanskelig å se akkuratt når cookiesene er ferdige siden de er så mørke, men de skal ikke bli brent langs kantene. La de avkjøles litt før du spiser de, hvis du klarer å vente 😉

Ha en fortsatt trivelig kveld kjære lesere.
Husk å fortsette å stemme på min kake i MSN og Apretifs kakekonkurranse er dere snille:)  Vinneren kåres 20/9
http://livsstil.no.msn.com/hjemme/norges-beste-kake#image=5

Én kommentar

  1. Tilbaketråkk: Nyttårs Kavalkade – Kakepiken gjennom 1. år | Kakepiken

Skriv din kommentar her.