Kakepiken.

Brownies Kake


Hei, Jeg lovet dere oppskriften på SAS brownies kaken jeg lagde til graduation dagen, så her kommer den 🙂
Det er en saftig brownies med masse store sjokoladebiter inni. Oppskriften inneholder mye brukt sukker som jeg synes gir en ekstra god smak til browniesen. Jeg ble veldig fornøyd med oppskriften og ei som jeg gikk på kurs med sa til meg at dte var den beste browniesen hun hadde smakt, sånnt er gøy å høre 🙂 Jeg håper du tester ut oppskriften!
IMG_0549[2]saskake2saskake1

Oppskrift Brownies:
-passer i en 20×20 cm form

220 g Smør
200 g Brunt sukker
300 g Sukker
4 Egg
160 g Kakao
170 g Hvetemel
1 ts Bakepulver
2 ts Salt
300 g Sjokolade (jeg brukte en blanding av Freia 70% og Dronningsjokolade)

– Varm smør på lav varme i en kjele. Tilsestt sukker når smøret har smeltet, rør rundt i 20-30 sek på lav varme.
– Hell eggene i en bolle og visp i 30 sek. Ha i kakao, salt og bakepulver. Rør godt sammen.
– Tilsett smør-sukker blandingen, rør godt sammen. Tilsett så melet og rør til en jevn røre. Ha i sjokoladebitene til slutt.
– Stek i ovnen i browniesform på 170 grader og stek i ca 30 – 50 min avhengig av ovnstype. Brownies skal være seige i midten så ikke stek de alt for lenge.
– Kaken er trekt med blå fondant og bokstavene er skjært ut av hvit fondant.

Én kommentar

  1. Madelen

    Denne brownisen var kjempe god! Jeg lagde halv porsjon hvor jeg smeltet sjokoladen med smøret og sukkeret. Ble toppers

Skriv din kommentar her.