Kakepiken.

Dessert til Nyttårsmiddagen – Forslag med Sjokolade Tema


I dag tenkte jeg å gi dere noen forslag til hva dere kan lage som dessert til nyttårsfeiringen. Dette er desserter som garantert kommer til å imponere gjestene dine både med utseende og smak. Siden jeg er sjokolade frelst så blir det sjokoladetema i dag. Jeg lurer allerede på å lage et tema til med forslag til andre type desserter.

Nr: 1 Sjokoladefondant med is og lune bær:
En tidløs klassiker som de aller fleste elsker, men sjeldent lager hjemme selv. Server med en skikkelig god vaniljeiskrem og lune bær så har du den perfekte desserten.
Oppskriften finner du HER.
IMG_6309fondant1


Nr 2. Sjokolade Sabayonne med
jordbærvindu:
Denne desserten smaker bare helt himmelsk nydelig av fyldig og rik sjokolade. Det er en smak gjestene dine ikke kommer til å glemme. Jeg har servert sabayonnen i Whisky glass med jordbærvindu, men du kan like gjerne bruke for eksempel stjernefrukt skjært i tynne skiver som vindu.
Oppskriften finner du HER
sab2


Nr 3. Sjokoladeskåler med sjokolademousse

Disse skålene av sjokolade lager du enkelt ved hjelp av små vannballonger du får kjøpt i lekebutikker. Jeg har fyllt skålene med sjokolademousse, men du kan like gjerne bruke krem, vaniljesaus eller bær. Kun fantasien setter grenser. Desserten er kjempeimponerende siden det å støpe sjokolade som regel ikke er noe de fleste driver med.
Oppskriften finner du HER.
egg3
_________________________________________________________________________________________
Jeg håper dere har hatt en super julefeiring, og at dere gleder dere til å ta fatt på et nytt år. Har du noen spørsmål rundt innleggene eller generellt vil komme med ønsker til hva du vil jeg skal bake så kommenter eller send meg en mail. jeg lover å svare alle.
lesertallene mine gikk rett i bakken nå i julen, men det er kun å forvente. Jeg håper i alle fall alle kommer tilbake igjen når hverdagen intreffer.
Vi sees….

Én kommentar

  1. Tilbaketråkk: Nyttårs Kavalkade – Kakepiken gjennom 1. år | Kakepiken

  2. Birgit

    I går laget jeg sjokoladeskåler og daim moussè, så enkelt å såååå godt!!
    Blir en hit vi vil gjenta her i allefall 🙂

Skriv din kommentar her.