Kakepiken.

Hele Norge Baker EXIT


I går var kvelden jeg måtte reise hjem fra Hele Norge Baker, det var vel ingen sjokk exit i grunn, men det var små detaljer som til slutt tok kaka. Jeg har jo «hanglet» litt i de isste episodene med å gjøre det bra på enten signatur eller teknisk og dårlig på den andre, så i går var dagen det ble «under par» på begge.
På signatur lagde jeg napoleonskaker med to lag vaniljekrem og bringebær. Desverre var butterdeigen min noe understekt for Pascal sin smak og det at han ikke kunne kutte gjennom kaken med gaffelen sin var også en stor greie for han. Begge to var deriomot enige om at vaniljekremen var vedlig god og «rund i munnen» som de sier 🙂
På kokosbollene i teknisk var utfordringen tiden. Det å skulle lage både en marengsbunn og cookies som skulle stekes på ulike temperaturer i ovnen og rekke å avkjøles samtidig som en skal piske en italiensk marengs med kokende sukker, temperere sjokolade og hakke jordbær, gjerne samtidig for å rekke fristen. Dette ble litt for meget for kakepiken, og begynnelsen på slutten var en kjøkkenhåndkle i gulvet og et høyt sukk over å ha glemt selve kokosen på kokosbollene. Nei og nei, jeg viste at løpet var kjørt etter bedømmingen.
I pausen vi hadde når dommerene var i dommerteltet og diskuterte så viste jeg at det var min tur til å gå, så jeg benyttet tiden til å ta masse bilder av settet og folkene. Disse bildene skal jeg dele med dere i dag 🙂
collagehnb1

Litt bilder fra teltet under en pause i mellom slagene, mitt bilde i den tekniske utfordringen og peace out fra teltet.
collagehnb2collagehnb4Det var disse gutta som jeg var på «sync» hos, altså de små intervjuene og kommentarene som sendes inimellom. Det er en lydmann, en kameramann og en intervjumann, hehe. Veldig morsomme folk som fikk oss til å fortelle alt vi hadde på hjertet mellom slagene. Jeg husker at vi stadig måtte stoppe opptaket fordi det kom fly over oss som skulle lande på OSL og lagde for mye støy til at vi kunne fortsette. En av de hadde appen FlightRadar og kunne stadig fortelle oss hvilket fly det var og hvor det kom fra, haha.
collagehnb3
Vi hadde to fryseskap på «bakrommet som vi delte til kaker og kreasjoner når vi trengte det. Vakreste Anne-Kat på bildet til høyre. Pascal og Øyvind går en ekstra runde å sjekker kokosbollene før de skal diskutere i dommerteltet. Jeg momser innpå en kokosbolle i pausen, jeg synes den var veldig god, haha.

Jeg har tatt med meg massevis av gode erfaringer og en drøss med gode venner fra denne opplevelsen. Det er en opplevelse jeg ikke ville vært foruten og noe jeg vil huske resten av livet. Jeg har virkelig fått ufordret meg selv både mentalt, på det kreative og løsningsorienterte planet, samt at jeg har vokst som person, ikke bare i gram og kilo altså, haha 🙂 men m.t.p selvutvikling.
Vi ble veldig godt tatt vare på under innspillingen av vår søte deltakeransvarlig Hildegunn, hun passet på at vi spiste og drakk noe så fort hun fikk muligheten inne blandt alle kameraer og stressede mennesker. Hun var virkelig fantastisk og da kan jeg snakke på vegne av alle deltakerene!
Alle de andre deltakerene har på hver sin måte beriket livet mitt og jeg kommer til å holde kontakten med de alle sammen. Spesiellt fikk jeg en god tone med min kjære Anne Kat som jeg er så stolt av, hun har åpent et eget bakeri i Åmot og virkelig gjort mye ut av opplevelsen! Det samme gjelder for den søte bakerinnen fra nord, Camilla, du er gull og Knut Olav, du er den blideste fyren jeg vet om og jeg digger deg! Aina, alltid søt og sprudlende. Marit, my roomie! du er en utrolig søt dame som har bein i nesa, Anne du lager liv hvorenn du er og er, Iren har alltid et godt råd på lur. Kenneth ser alltid positivt på alt og har et hjerte av gull, Vegard, alltid en humoristisk kommentar på lur, Souheila som virkelig kan detaljer og er nøyaktig til fingerspissene og Robert er tvers igjennom snill.  What’s not to like med denne gjengen?
hnb5

Så da gjenstår det bare for meg å takke for all «heiing» og støtte under hele denne reisen, og jeg håper dere vil fortsette å ta turen innom bloggen min for inspirasjon dersom du skal bake eller bare vil lese litt om livet mitt. Gøy har det vært og mer gøy skal det bli 🙂
Peace Out!

Skriv din kommentar her.